خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/23 - 10:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نظری با اشاره به درخواست ضدایرانی نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن؛

برخورداری از توان پهپادی مولفه‌ای بازدارنده است/ آمریکا دیگر قدرت مطلق هوایی در منطقه نیست

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند یکی از مولفه های قدرت، ایجاد بازدارندگی است، گفت: توانمندی پهپادی کشورمان در سایه تحریم ها بدست آمده است.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با درخواست ۶۰ نماینده کنگره آمریکا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای مقابله با برنامه پهپادی ایران، گفت: امروزه همه کارشناسان اعتقاد دارند یکی از مولفه های قدرت، ایجاد بازدارندگی است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: افزایش توان و ظرفیت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی مبتنی بر دانش بومی بوده و همین امر موجب پیشرفت روزافزون در این عرصه شده است که حوزه پهپادی یکی از این دستاوردها بشمار می رود.



وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها زمانی خودشان را قدرت مطلق هوایی در منطقه می دانستند، ادامه داد: این مهم در حالیست که امروزه پهپادهای ایرانی این قدرت را از آنها گرفته تا جایی که کارشناسان نظامی آمریکایی از این توان کشورمان هراس دارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توانمندی پهپادی کشورمان در سایه تحریم ها بدست آمده که این امر نیز بیانگر قدرت درون‌زای ایران است، افزود: در واقع نمایندگان کنگره آمریکا از توان پهپادی هراس ندارند بلکه از توانمندی مستقل ایران شگفت زده و نهایتا ترسیده اند.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد امروزه عرصه نظامی و دفاعی ایران به حدی از بازدارندگی رسیده که در صورت هر گونه خطای احتمالی دشمنان، اهداف آنها در کمترین زمان ممکن نابود خواهند شد لذا مشاهده می شود که بر اساس این تحلیل نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستار ارائه برنامه در راستای محدودسازی این توانمندی خواسته اند./

  • کد خبر : 357034
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم